De organisatie van Harmonie St. Joseph anno 2025

 

Bestuur

Jos Gijzen, voorzitter, 0625440411

Maurice Pörteners, penningmeester en vicevoorzitter, 0641579659

Leo Penders, secretaris a.i., 0628824509

Hub Heffels, kandidaat-bestuurslid, 0623193751

Vacatures: tweede secretaris en algemeen lid

 

Commissies

Het bestuur wordt bij haar werkzaamheden ondersteund door een aantal commissies, werkgroepen, contactpersonen voor activiteiten en sectieleiders. Ieder bestuurslid is namens het bestuur contactpersoon voor 1 of meerdere commissies en aanspreekpunt voor de  voorzitters van de werk- en activiteitengroepen

 

Artistiek Beraad

Leden: contactpersonen bestuur en commissievoorzitters 3 orkesten, commissie werving & opleiding en de 3 dirigenten (adviseurs)

Voorzitter: Jos Gijzen

 

Muziekcommissie harmonieorkest

Leden: Leo Penders en Roger Diederen (adviseur), 2 vacatures

Voorzitter: Jos Gijzen

Bibliothecaris: Marlies Janssen-Wagemans

 

Sectieleiders Harmonieorkest

Sjra Strijkers (sectie hobo, fluit en fagot), Leo Penders (klarinetsectie), Sandra Willems (saxofoonsectie), Willy Wenmaekers (klein koper: hoorn- en trompetsectie), Tjeu Marx (trombonesectie) Wim van Buggenum (groot koper: euphoniums/baritons en bastuba’s), John Helsen (slagwerksectie)

 

Commissie Slagwerkgroep

Leden: Marcel Horssels, Koen Hornesch, Jos Helsen, Rick Maassen (adviseur)

Voorzitter: Marc Ritterbeex

Bibliothecaris: Harrie Coenen

 

Commissie Opleidingsorkest

Linda Penders, Esmée lemmens, Frans Koolen (adviseur)

Voorzitter: vacature

Bibliothecaris: Miranda van Osch

 

Commissie Werving & Opleiding

Leden: Sjra Strijkers, Anouk Aalbregt, 2 vacatures

Voorzitter: vacature

 

Commissie Instrumentarium

Leden: Sven van der Bult, Roy Wagemans, Marc Ritterbeex, 1 vacature

Voorzitter: Jos Hornesch

 

Commissie Uniformen & kleding

Leden: Vivianne Ritterbeeks, 1 vacature

Voorzitter: Angelique Hornesch

 

 

Facilitaire commissie

Leden: Thei Alberti (podium/decor), Jan te Riele (geluid), Willy Wenmaekers (licht pupiters), Angelique Hornesch en Marion Stoffels (inrichting zaal), Vivianne, Marc en Lotte Ritterbeeks (catering), vacature (coördinatie vervoer instrumentarium en overige materialen)

Voorzitter: Jos Gijzen

 

PR commissie

Leden: Angelique Hornesch, Anouk Hornesch

Voorzitter: Marion Stoffels

 

Kascontrolecommissie

3 leden, die voor 2 jaar worden gekozen en waarvan er steeds 1 lid per jaar aftredend is

Voorzitter: Maurice Pörteners

 

Commissie Vrienden van de Harmonie

Leden: Sjra Strijkers (coördinator) en Thei Alberti

 

Sponsorcommissie

Leden: Thei Alberti, Sjra Strijkers, 2 vacatures

Voorzitter: Jos Gijzen

 

Werk- en activiteitengroepen

Voor een aantal jaarlijks terugkerende activiteiten zijn er werkgroepen die verantwoordelijk zijn voor de coördinatie en organisatie van concerten, optredens, evenementen of activiteiten, aangevuld met wisselende werkgroepen of groepen medewerkers voor het verrichten van hand- en spandiensten bij diverse activiteiten en evenementen.

Voorbeelden van vaste werkgroepen: Limburg’s Got Talent, Wentjerdruim, Lenteconcert, Midzomerfeest concert, Jeugdkamp(2-jaarlijks). Vaste activiteiten zijn bijv. de jaarlijkse cyclamen- en nonnevottenverkoop, het organiseren van Rommelmarkten, het ophalen van oud papier en het verzamelen van oud ijzer. De werk- en activiteitengroepen bestaan uit leden en vrijwilligers onder leiding van een voorzitter of contactpersoon.